This is us

This is us

torsdag den 24. marts 2011

Fremgang for hjerne og styrke...

Sidder her i min eftertænksomhed og undrer mig over, hvor hovedkluns jeg kastede mig ud i det her projekt, fuldstændig kæphøj og skråsikker på, at jeg uden problemer ville kunne gennemføre 12 uger på en stram diæt og få indpasset 8 timers træning om ugen i mit i forvejen meget stramme dagsprogram. Faktisk var jeg så kæmphøj, at jeg selv foreslog, at vi jo bare kunne lave en blog, så jeg ville blive sat til offentlig skue under vejs, fordi det med stor sandsynlighed bare ville øge indsatsen og sikre, at jeg ikke flunkede undervejs...

I bagklogskabens grimme lys, er det ikke altid, at det går som præsten prædiker, og som I nok har luret, har de sidste par uger ikke været lutter spas og kækhed... En meget sød og kær ven, som nu bor langt væk, følger med på min blog og sendte mig en hilsen med en besked om, at hun ikke kunne kende mig... Hun synes, at "jeg" var forsvundet og i stedet havde forvandlet mig til en frustreret og indebrændt furie med en vanvittig besættelse af alle mulige tal, som i sidste ende jo ikke gør hverken fra eller til. Hun savnede, at høre om den Gitte der træner og spiser sundt, fordi det gør hende glad og fordi hun synes det er fedt at leve det sunde liv! Og faktisk var det lige præcis hvad jeg havde brug for at høre, for at få sat tingene i perspektiv og finde ud af, hvad det er jeg lige præcis gerne vil med det her projekt og hvor det skal føre mig hen.

Målet er selvfølgelig at "fremtrylle" en slankere og sundere udgave af mig selv, en Gitte i bedre form, med mere overskud og lidt færre kilo på sidebenene, så jeg frit kan vælge og svælge i alt det fantastiske tøj jeg har hængede i mit klædeskab - og tro mig - der findes abnorme mængder af tøj i mit klædeskab ;)

Det skal jo være sjovt, motiverende og inspirerende at flytte sig selv, og i den her proces kræver det stor selvindsigt og overskud, at huske sig selv og få ryddet op i rygsækken undervejs, så det ikke bare er en 12-ugers "quick-fix", men et langtidsholdbart resultat, som jeg kan være glad og stolt over - også om 6 og 12 måneder.

Og hvad er det nu der gør Gitte glad? Tja, ind imellem har jeg vist lidt for travlt oppe i mit hoved til helt at huske og mærke efter, hvornår det er jeg har det allerbedst, men når jeg nu sidder her og reflekterer er det faktisk ikke så svært at komme i tanke om, at jeg jo synes det er super sjovt og alt for fedt at fyre den af på diverse holdtimer med fuld knald på og høj musik, eller følelsen af at være helt høj efter en helt fantastisk løbetur i forårssolen. Og ja, det er godt nok hårdt at komme igang med de der løbeture, især hvis man kun praktiserer udendørs løb halvdelen af året... men det positive i forhold til den sag er jo, at man ganske hurtigt får resultater og kan mærke at man ret hurtigt kommer i bedre form og at bagdelen efter kort tid holder op med at svinge helt så meget!

Så nu glæder jeg mig over, at Lars pga. min hurtige respons på styrketræningen har lavet lidt om, så vi skruer lidt ned for styrketræningen og op for cardiotræningen, hvilket jo betyder mere plads til BODY-ATTACK og løbeturene!
Jeg vil ikke love at det lykkes, men jeg vil love, at jeg gør hvad jeg kan for at yde mit optimale i forhold til mit projekt og med 7 uger tilbage er der virkelig noget på højkant nu!

Jeg nyder mine træningspas med Lars, det er simpelthen imponerende hvor stor forskel det gør, at have én der lige smider lidt mere vægt på, fordi ”det nok skal lykkes” og det vilde er, at det gør det jo! Jeg har trænet hele mit liv: Gymnastik og aerobic og de sidste 15 år også styrketræning ”on and off”, men der er stadig plads til forbedring.

Jeg har for første gang i mit liv squattet med 70 kg på nakken, skulderpresset 17,5 kg og lavet lunges med en 20 kg’s håndvægt i hver hånd. Stærk?? Ja – som en okse – og det føles fantastisk!

Det mest fantastiske er, at Morten ved præcis hvor meget han procentvis skal løfte mere end mig, så nu hvor jeg ofte lige skal have lidt mere vægt på, er der vist også en anden som bliver udfordret i sin træning ;)

Hvad med dig – bliver du udfordret i din træning? Yder du dit optimale hver gang du træner, eller spilder du din tid? Jeg kan kun sige én ting – personlig træning – det er fuldstændig fantastisk! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar